Behandelmethoden > Gemmotherapie

In elk geval geen Chemotherapie want dat is een geneesmiddel om kanker te 'genezen'. Bij het fabriceren van gemmo-geneesmiddelen gebruikt men aftreksel van de snelgroeiende plantendelen zoals, knoppen, jonge scheuten, toppen, kiemen en haarwortels. Deze aftreksels worden niet met alcohol verdund maar met glycerine en gepotentieerd volgens de eerste decimale verdunning hier 1 D genoemd.

Waarom nu die snel groeiende plantendelen?
Men heeft ontdekt dat deze snelgroeiende plantedelen een grote hoeveelheid zeer werkzame plantaardige groeihormonen en andere groeistoffen bevatten. Ook bevatten deze extracten, enzymen en aminozuren. Deze stoffen vertonen een enorm sterke biologische werking in ons lichaam. Dit is door middel van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond. Ook ontdekte de wetenschappers dat een Gemmotherapie een enorme stimulatie veroorzaakt van het RES (Reticulo-Endotheliale Systeem; ons afweersysteem). Het RES speelt een belangrijke rol bij de uitscheiding van de in onze organen opgehoopte vergiften die ontstaan door de verwerking van onze voedingsstoffen.

Een van de belangrijkste werkingsgebieden van de Gemmotherapie is dan ook het lichaam dwingen deze toxische-stoffen (vergiften) uit te scheiden.

Maar ook kan het: parasieten, virussen en schimmels opruimen. Verder is Gemmotherapie in staat om de vele chronische aandoeningen van: lever, nieren, huid, darmen, luchtwegen, maag, alvleesklier, milt en andere organen te behandelen. Maar ook het bindweefsel, botweefsel, bloed- en lymfestelsel is te behandelen. Waardoor meestal genezing , maar zeker verlichting van klachten plaats kan vinden. Er is vrijwel geen aandoening waarvoor Gemmotherapie niet ingezet kan worden, teveel om op te noemen.

Gemmotherapie kan als een afzonderlijke therapie toegepast worden maar de kracht van deze therapie is, dat de natuurgeneeskundige, vooral tegen de chronische ziekte een enorm ondersteunend wapen in handen heeft! Gemmotherapie is een krachtig maar zachtmoedige therapie.

www.praktijksylvia.nl   -   info@praktijksylvia.nl   -   GSM: 06 127 93 489   -   Tel: 071 36 170 49   -   Kvk: 273564170000